Arama Motoru Kullanıcıları Nasıl Çekilir?


google-seksi-kiz

SEO ile internet pazarlama stratejinizi oluşturmanızda ki en önemli etkenlerden bir tanesi internet kullanıcıları ile empati kurmaktan geçer. Hedef pazarınız ile ilgili ortalama internet kullanıcılarının yaptığı aramalar hakkında fikir sahibi olabilirseniz,seo kampanyanızı da daha etkili hale getirebilirsiniz.


Robot Evrimi
İnternet kullanıcı hareketlerini anlama hakkında bahsettiğimiz işlem prosesi tamamlandığında, bu doğrultuda hazırlanan web sitesi içeriği kısa sürede arama motorlarında ve arama sıralamalarında görünecektir. Son yıllarda yapılan araştırmalar, internet kullanıcısı erkeklerin %90, kadınların ise %91 oranında arama motoru kullandıkları sonucunu vermekte. Erkeklerin %42′si, kadınların %39′u her gün arama motorlarını kullandıklarını belirtiyorlar. Toplam internet kullanıcılarının %85′lik bölümü ise arama motorlarında aradıkları bilgiye ulaştıklarını söylüyorlar.

Arama Motoru Kullanıcılarına Genel Bakış

Arama motoru kullanımına geniş bir pencereden bakılırsa,  kullanıcıların farklı kaynaklardan sonuçlara ulaştıklarını görebiliyoruz. Bu kaynakları en son haberler, alaklı bilgiler ve değerli bilgiler olarak sıralayarak arama gücü hakkında çarpıcı fikirler edinebiliriz.
Seo Formülü

 2010 Nisan Ayı ComScore Araştırması (A.B.D. ile sınırlı)
  • Google’ın arama motoru pazarında %64.4 ile lider olduğu görünüyor. Yahoo %17,7  ile takip ediyor, Bing %11,8.
  • Nisan istatistiklerine göre,  Google’da 14,0 Milyar arama yapılmış, Yahoo’da 2,8 Milyar, Bing’de 1.9 Milyar.
2009 Temmuz Ayı Forrester Raporu
  • 2014 yılında internet pazarlaması ve reklamcılığı pastası 55 Milyar dolara ulaşacak.
  • Bu miktar bütün pazarlama pastası içerisinde %21′lik payı oluşturuyor.
Webvisible & Nielsen Bölgesel İşletme Araması Raporu 2007
  • Arama motoru kullanıcılarının %74′lük bölümü lokal işletmelere ulaşmak için arama motorlarını kullanıyorlar. %65 sarı sayfa sitelerini kullanıyor. %44 geleneksel gazeteleri kullanıyor.
  • 2007 yılı anketine katılanların %86′lık bölümü lokal işletmelere ulaşmak için interneti kullanıyor. Bu oran 2006 yılında %70 idi.
  • Lokal aramalarda kullanıcıların %80′i online olarak işletme bilgisine ulaşıp, offline olarak satın alma işlemini gerçekleştiriyor.
PEW 2008 Ağustos İnternet Araştırması
  • Özel günlerde(sevgililer günü, yılbaşı, v.b.) arama motoru kullanımı oranı 2002 yılına göre tam 6 kat artmıştır.
  • Özel günlerde internet kullanımı diğer günlere göre ortalama %60 oranında yükseliyor.
2009 Yılı EightFoldLogic Trafik Gönderimi Araştırması (Sadece A.B.D.)
  • Google tarafından gönderilen trafik: 78.43%
  • Yahoo tarafından gönderilen trafik: 9.73%
  • Bing tarafından gönderilen trafik: 7.86%
Yahoo 2007 Araştırması
  • Online reklamcılık, internet satışlarını ortalama 6 kat arttırıyor.
  • Tüketiciler, offline (mağaza) alışverişlerinde harcadıkları her 16 USD için online olarak 1 USD harcıyorlar.
 AOL Tarafından Yapılan Çalışma
  • Arama sonuçlarında ilk sırada bulunan sitelerin aldığı tıklama oranı %42,25.
  • İkinci sıradaki sitelerin aldığı tıklama oranı %11,94. Üçüncü sıra %8,47. Dördüncü sıra &6,05. Diğerleri %5′in altında.
  • Birinci sayfada bulunan ilk 10 sonuç bütün tıklamaların %89,71 oranında tıklama alıyor. İkinci sayfadakilerin aldığı trafik %4,37, Üçüncü sayfa %2,47.

Arama Sonuçlarında Yükselmek (SEO)

Arama Sonuçlarına Bakış
Arama Sonuçlarına Bakış
Yukarıdaki grafikte internet kullanıcılarının arama sonuçlarında odaklandıkları bölgeler koyudan açığa doğru renklendirilmiş olarak görülebiliyor. Bütün bu kayda değer araştırma sonuçlarından elde ettiğimiz verilere göre
  • Arama motoru kullanımı bütün dünyada çok çok popüler ve milyarlarca insan tarafından düzenli olarak kullanılıyor.
  • Arama sonuçlarında ilk sıralarda bulunmak, görünülebilirlik için kritik düzeyde öneme sahip.
  • Arama sonuçlarında ilk sıralarda bulunmak sadece yüksek sayıda trafik alınmasını sağlamıyor aynı zamanda kullanıcılar üzerinde güvenilirlik etkisi yaratıyor.
  • Offline(internet dışı mağaza satışları) ekonomiye de inanılmaz derecede etki ediyor.
Sonuç olarak pazarlama uzmanları için internet pazarlaması ister arama pazarı ister bütünüyle internet olsun hiç kuşkusuz tüketicilere ulaşmak ve iş geliştirmek için en önemli alan.

Yorumlarınızı Bizimle Paylaşın...

Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski