Arama Motoru Pazarlaması Neden Gereklidir?


Arama motoru optimizasyonu
temel olarak insanlar tarafından düzenlenmiş bir web sitesini diğer insanlar ve arama motoru botları tarafından görünür kılma prosesidir. Bu bölümümüzde, çok önemli bu 2 çeşit kullanıcı tipini ulaşabilmeniz için bilgiler paylaşacağız.

Hem iş hem de teknoloji dünyasında faaliyet gösteren şirketlerden sıklıkla duyduğumuz konulardan biridir: 

Arama Motoru Teknolojisinin Limitleri

Seo‘ya girişi yazı dizimizin 1. Bölümünde de anlattığımız gibi bütün önde gelen arama motorları aynı temel prensipler çerçevesinde çalışırlar. Otomatik çalışan arama botları interneti tararlar, linkleri takip ederler ve içerikleri gelişmiş veri merkezlerinde indexlerler. Ama günümüzün modern arama teknolojisi o kadar da güçlü değildir. Arama sonuçlarını doğrudan etkileyecek muazzam hatalara yol açabilecek teknik limitler bulunmaktadır. En genel problemleri aşağıda özetledik. 

Tarama ve Indexleme Problemleri

  • Arama motorları online formları dolduramazlar bu nedenle arkada gizli kalan içeriği bilemezler.
  • Kötü link yapısı, arama motoru botlarının siteyi tamamı ile tarayıp indexlemesine izin vermeyebilir ya da indexlenmeyecek kadar önemsiz görünmesine neden olabilir.
  • Flash, frame(çerçeve), ses ve video içerik barındıran web sitelerini arama motorları tanımlayamayabilir.
  • HTML formatında olmayan dokümanları tanımlanamayabilir.

Sorgulamalarla Eşleşmeyen İçerik

  • Çokça kullanılan arama motorlarında yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimelerin kullanımdan doğan problemlerdir. Buzdolabı araması çok yapılırken, sitenizde buzdolabı yerine buzluk kelimesini kullanmanız gibi.
  • Yöresel veya yaygın kullanımdan kaynaklı eşleşme sorunları da yaşanılabilir. Örneğin, kilot ve külot kelimeleri gibi. Şüphede kalındığında insanların tam olarak ne aradığını kontrol etmek gerekir.
  • Dil de önemli bir faktör. Örneğin, Azerbaycan Türkçesi içerik bulunan bir siteye Türkiyelilerin gelmesi isteniyorsa.

Ormanda Bir Ağacın Düşme Etkisi

Arama motorlarının işleyişini kavramak ve arama motoru pazarlamasının önemini fark edebilmek için belki de en önemli olan sebep budur. Web siteniz teknik olarak arama motoru dostu bir yapıya sahip olsa bile, arama sonuçlarında listelenmiyor olabilir. Bunun nedeni modern arama teknolojisinin arama sonuçlarını alaka düzeyi ve önemlilik prensiplerine göre düzenlemesidir. 

“Ormanda bir ağacın düşme etkisi” teriminin anlamı = eğer yakınlarda ağacın düştüğünü duyacak kimse yoksa böyle bir şey aslında var olmamış olabilir. Bu da seo, arama motorları ve web içeriklerinin ilişkisini tam olarak açıklamaktadırlar. Arama motorları bir sayfanın kaliteli olup olmadığını normal internet kullanıcıları gözüyle kontrol edemezler. Ancak bu kullanıcıların, keşfet, tepki ver, yorum yap, link ver gibi hareketlerinden bazı sonuçlara varabilirler. Bu nedenle sadece kaliteli içerik oluşturmak yetmez, bu içerik mutlaka pazarlanmalıdır. Halihazırda arama motorları popüler web sitelerini tespit edip insanlara sunmaktadırlar. Fakat doğal olarak bir sitenin popülerleşmesini sağlayamazlar. Bu noktada internet pazarlamacılarına büyük iş düşmektedir. 

Arama Motorlarının Rekabetçi Yapısı

Arama motoru sonuçlarında amansız bir rekabet bulunmaktadır. Kendi sektörünüzde ya da faaliyet gösterdiğiniz iş kolunda, arama motorlarında üst sıralarda olmak size hem prestij hem de satışlarınızı kat kat arttırma fırsatı sunar. Bu nedenle de üst sıralarda bulunmak bir ranttır ve her pozisyonunda belli bir mali değeri bulunmaktadır.

Arama motoru pazarlaması 90′lı yılların ortasında başladığında, iyi sıralamalara sahip olmak için yapılması gerekenler manuel site eklemeler, meta etiketler ve anahtar kelimeler gibi uygulamalar ile sınırlıydı. 2004 yılında, link bombası, text link, çok sayıda blogdan otomatik olarak binlerce spam link almak işe yarıyordu. 2010′lu yıllarda sosyal medya pazarlaması gibi yeni seo teknikleri gelişti. 

Gelecekte nelerin popüler olacağını bilemiyoruz ama söz konusu seo ise tek kalıcı olan değişimin kendisi oluyor. Bu nedenle rekabetçi iş dünyasında arama motoru pazarlaması her zaman geçerli ve etkili olacak bir pazarlama yöntemi olarak kalacak. Bilgili ve deneyimli uzmanlar ile çalışan web siteleri arama motorlarında her zaman görünür olacaklar ve trafik çekecekler.

Yorumlarınızı Bizimle Paylaşın...

Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski