Google Sıralama Kriterleri

                        Bu son dalgalanmalar gösterdiki, sıralamalar da ön sıralara yükselmek artık zorlaşacak çünkü siteler sadece link değişimi programlarına katılarak sıralamalarını kolayca yükseltebiliyorlardı.. Bu son algoritma (belkide henüz uygulanmıyordur) sitelerin sıralamaları hakkında bizlere ufak ipuçları vermeye başladı..

Öncelikle site yaşı,
Domain ismi,
Sayfanın açılış hızı,
Sitenin kendi iç bağlantıları,
Siteye dışarıdan verilen bağlantılar (Bu bağlantılardan siteye gelen kullanıcı sayısı yoksa hiç bir anlam ifade etmez yada çok az bir etkisi olacaktır),
Anahtar kelimelerin kullanımı,
Sayfanın url yapısı,
Sayfada kullanılan başlıkların seçimi (örneğin elma isimli başlık yerine mavi elma daha dikkat çekecektir değil mi? – Çünkü mavi elma yoktur ve nasıl olduğu merak edilecektir. Bu sadece örnektir olmayan bir şey için sayfa yapılamaz tabiki),
Başlıkların olabildiğince kısa tutulması ( Hiç bir sayfa sanmıyorumki aynı anda 10 kelimede ilk sırada çıksın. Başlıkları kısa tutmak o kelimede sayfanın tutunurluğunu arttıracaktır..),
Sayfanın güncelliği (Bu bence en önemli etkenlerden birisidir. Sayfanın devamlı güncel tutulması Google’ın o sayfayı devamlı ziyaret etmesini sağlayacak ve bu ziyaretler sayfaya değer katacaktır.),
Sayfaların birbirine verdiği bağlantılar (Elmanın faydalarını yazarken elma resimleri sayfasına bağlantı verilmesi, elma resimleri sayfasından elmanın yararları sayfasına bağlantı verilmesi inanın çok faydalı olacaktır..)
Tabiki sitenin Pagerank değeri,
Yazılan sayfaların benzersiz olması ( Buda önemli etkenlerden birisidir),
robot.txt kullanımı,
Sitemap kullanımı,
Kullanıcıların sayfanızda kalma süresi (Kullanıcılar ne kadar çok sayfanızda kalır ve sitenizde gezinirse hem o sayfanız hemde siteniz için yarar sağlayacaktır.. Buda gösteriyor ki özensiz yapılan ve diğerleri ile benzer olan sayfalardan kullanıcıların çıkma oranı daha fazladır.)
Sayfanın zararlı içerik barındırmaması (Sayfada Google tarafından zararlı görülen sitelere bağlantı veriliyorsa, bu o sayfa için eksi puan olacaktır.)
Dışarıya verilen bağlantılarda nofollow etiketini kullanmak,
Kullanıcı sayınızı arttırmak için Twitter, Facebook, Google Buzz gibi sosyal paylaşım sitelerinden faydalanmak..
Bunların hepsi sanırım seocuları biraz daha zorlayacağa benziyor. SEO çalışması yapanlar Google’ın neredeyse anlık değişimlerini gözden kaçırdıkları takdirde başarısızlıkla yüzleşmek zorunda kalacaklar.

Yorumlarınızı Bizimle Paylaşın...

Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski