İnternet Reklamcılığı Nedir

          Reklam sözcüğü, Latince clamare (çağırmak) fiilinden gelmektedir. Bu anlamıyla reklam batı dillerinde avcıların av avlarken avlarını cezbetmek, çağırmak için kullandıkları hileleri, yolları, yöntemleri, ifade etmek için kullanılmıştır. Günümüzde reklamcılık daha çok özel kuruluşların ürettikleri mal veya hizmetlere talep yaratmak veya var olan talebi arttırmak amacıyla kitle iletişim araçlarında yer veya zaman satın alarak giriştikleri tanıtma faaliyetlerinde kullandıkları bir iletişim tekniğidir (Küçükkurt, ? : 1)

İnternet sayesinde reklamcılar kendilerine yeni bir av sahası daha edindiler. İnternet reklamcılığı online pazarlama ve interaktif reklamın bilinmesi gerekir. 
 
Online pazarlama, ürün veya hizmetlerini internette sunan şirketlerden oluşmaktadır. Online pazarlama genellikle diğer web sitelerinde reklam yayınlayarak veya reklamı bir başka yöntemle hedef kitleye sunarak yapılır.


Online reklamın üç temel amacı vardır;
 
·             Bir markanın, kuruluşun ya da web sitesinin, WWW’ bir poster ya da afiş olarak kullanarak, kamuoyu nezdinde bilinirliğini arttırmak


·             Web sitesinin ziyaretçi trafiğini oluşturup genişletmek
 
·             Tüketici tepki yönetimini web sitesine yönlendirerek bir reklam kampanyasının stratejik amacını oluşturmak. (“Yeni Medyanın Gelişimi Doğru Yönde İlerliyor”, Avrupa Planlama Rehberi 1997-1998 Eki, Marketing Türkiye Dergisi, 15 Ocak 1998 Sayısı, Sayfa 56-61)


İnteraktif reklam: Tüketicinin yalnızca aradığı niteliklere uygun ürün ve hizmetlerin reklamlarını izlemesine olanak tanıyan bir elektronik sistemde ye alan ya da yapısı bu tür karşılıklı bilgi alışverişine olanak sağlayan reklam (Gülsoy, 1997: 262).


İnternet reklamcılığı; internet üzerinde yapılan ürün/hizmet reklamlarıdır ve Online pazarlama içerisinde yer alır

Yorumlarınızı Bizimle Paylaşın...

Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski