Reklam sözcüğü, Latince clamare (çağırmak) fiilinden gelmektedir. Bu
anlamıyla reklam batı dillerinde avcıların av avlarken avlarını
cezbetmek, çağırmak için kullandıkları hileleri, yolları, yöntemleri,
ifade etmek için kullanılmıştır. Günümüzde reklamcılık daha çok özel
kuruluşların ürettikleri mal veya hizmetlere talep yaratmak veya var
olan talebi arttırmak amacıyla kitle iletişim araçlarında yer veya zaman
satın alarak giriştikleri tanıtma faaliyetlerinde kullandıkları bir
iletişim tekniğidir (Küçükkurt, ? : 1)
İnternet sayesinde reklamcılar kendilerine yeni bir av sahası daha
edindiler. İnternet reklamcılığı online pazarlama ve interaktif reklamın
bilinmesi gerekir.
Online pazarlama, ürün veya hizmetlerini internette sunan
şirketlerden oluşmaktadır. Online pazarlama genellikle diğer web
sitelerinde reklam yayınlayarak veya reklamı bir başka yöntemle hedef
kitleye sunarak yapılır.
Online reklamın üç temel amacı vardır;
· Bir markanın, kuruluşun ya da web sitesinin, WWW’ bir
poster ya da afiş olarak kullanarak, kamuoyu nezdinde bilinirliğini
arttırmak
· Web sitesinin ziyaretçi trafiğini oluşturup genişletmek
· Tüketici tepki yönetimini web sitesine yönlendirerek bir
reklam kampanyasının stratejik amacını oluşturmak. (“Yeni Medyanın
Gelişimi Doğru Yönde İlerliyor”, Avrupa Planlama Rehberi 1997-1998 Eki,
Marketing Türkiye Dergisi, 15 Ocak 1998 Sayısı, Sayfa 56-61)
İnteraktif reklam: Tüketicinin yalnızca aradığı niteliklere
uygun ürün ve hizmetlerin reklamlarını izlemesine olanak tanıyan bir
elektronik sistemde ye alan ya da yapısı bu tür karşılıklı bilgi
alışverişine olanak sağlayan reklam (Gülsoy, 1997: 262).
İnternet reklamcılığı; internet üzerinde yapılan ürün/hizmet reklamlarıdır ve Online pazarlama içerisinde yer alır