Blogger Tema Şablonu Yedekleme-Yükleme ve Blog İçeriği Yedekleme-Yükleme

Hayatın Geri Yükleme Seçeneği yoktur, ancak Blogger vardır. Blogger'da herhangi bir iş yapmadan veya ara sıra yapmadan önce onu yedeklemeliyiz. Çünkü herhangi bir hata olması durumunda bize yardımcı olacaklardır. Bazen yeni bir şablon yüklemeden önce ve sonra yapılacak en önemli şey. Peki Yedekleme Nasıl Yapılır? Tekrar nasıl geri yüklenir, bunu bilmek güzel. Burada bu işi iki tip olarak yapabiliriz. İlki Yalnızca bir şablonu yedekleyin. İkincisi Tüm blogu yedekleyin.

1. Şablon yedekleme

1. Adım

Blogger hesabımıza giriş yaptıktan sonra sol tarafta bulunan "Tema" seçeneğine tıklıyoruz.

2. Adım

Açılan ekranda "ÖZELLEŞTİR" seçeneği yanında bulunan ok işaretine tıklıyoruz.

3. Adım

Açılan menüden "Yedekle" seçeneğine tıklıyoruz.

4. Adım

Açılan ekranda "İNDİR" seçeneğine tıklıyoruz.



5. Adım

Temamız bilgisayarımıza kaydediliyor. Daha sonra oluşabilecek hatalar durumunda temamızı tekrar yükleyip yedeklediğimiz durumuna tekrar dönebiliriz artık.

2. Şablon geri yükleme

1. Adım

Yedeklemiş olduğumuz temamızı geri yüklemek istediğimizde "Tema" >> "Özelleştir" >> "Geri Yükle" adımlarını takip ediyoruz.

2. Adım

"YÜKLE" seçeneğine tıklıyoruz.


3. Adım

Daha önce kaydettiğimiz temamızı bilgisayarımızdan buluyoruz ve "Aç" seçeneği ile temamızı yedeklediğimiz en son haline dönmüş oluyoruz.


4. Adım

Temamız blog sayfamıza başarılı bir şekilde yüklendi ise ekranımızın sol alt tarafında "Tema geri yüklendi" uyarı mesajı çıkıyor. Artık blog sayfamız eski haline geri yüklemiş olduk.


3. Blogger tüm içeriği yedekleme

Blog sayfamızda kayıtlı olan yazılarımız, yorumlarımız ve sayfalarımızı dışarı aktararak yedekleyebiliriz ve daha sonra bu yedeklediğimiz içeriklerimizi aynı blog sayfamızda veya farklı blog saylarına yükleyebiliriz. Bunun için izlememiz gereken yolları aşağıda bulabilirsiniz.

1. Adım

Blog sayfamızın menü kısmından "Ayarlar" seçeneğine tıklıyoruz.

2. Adım

Açılan sayfada ekranı aşağıya doğru kaydırdığımız zaman "Blogu Yönetin" başlığını buluyoruz.

3. Adım

"İçeriği Yedekle" seçeneğine tıklıyoruz ve gelen uyarı sayfasından "İndir" seçeneğini seçiyoruz. "İndir" seçeneğine tıkladığımız zaman blog sayfamızda kayıtlı olan tüm "Blog Yazıları", "Yorumlar" ve "Sayfalarınız" yedeklenecektir.


3. Blogger tüm içeriği geri yükleme

1. Adım

Yedeklemiş olduğumu blog sayfamızı geri yüklemek için "Ayarlar">>"Blogu Yönet" >> "İçeriği içe aktar" adımlarını izleyerek yedeklemiş olduğumuz blog içeriğimizi geri sisteme yükleyebiliriz.


2. Adım

Açılan ekranda "Ben robot değilim" doğrulamasını yapıyoruz ve daha sonra "İÇE AKTAR" seçeneğini tıklayıp daha önce yedeklemiş olduğumuz blog içeriği dosyamızı seçerek içeri aktarma işlemini tamamlıyoruz.





Yorumlarınızı Bizimle Paylaşın...

Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski