Kullanışlılık, Deneyim ve İçerik Seo Arama Sonuçlarını Nasıl Etkiler?


Arama motorları sürekli olarak mümkün olan en iyi sonuçları sağlayarak işlevselliklerini arttırmak için büyük çaba sarf etmektedirler. ‘’En iyi’’ subjektif bir kelime olduğu için, arama motorları, kullanıcıları tatmin edecek site ve web sayfalarını sunmak konusunda iyi bir fikre sahiptirler diyelim. Genellikle bu sitelerin ortak noktaları vardır:
  • Kullanım kolaylığı, görsellik kalitesi ve anlaşılabilirliği,
  • Sorgulamalara uygun ve işe yarar bilgi sunması,
  • Profesyonel tasarım ve modern tarayıcılara erişme,
  • İyi kalitede yasal ve güvenilir içerik sunma,
Şaşırtıcı derecede olan teknolojik gelişmelere rağmen arama motorları henüz konuyu tam olarak kavramış değiller, görselleri tam anlayamamaktadırlar ya da bir insanın yaptığı gibi video izlenimi yoktur. Bu yüzden de, konuyu kavramaları ve içeriği sıralamaları için arama motorlarının siteler ve web sayfaları hakkında meta etiketlere ihtiyaçları vardır. Arama motorları insanların web sayfalarıyla nasıl bir bağlantısı olduğunu ‘’gözlemlemek’’ için dataları kullanır ve bu onlara sayfaların kalitesinin iç yüzünü kendiliğinden anlamalarını sağlar.

KULLANILIRLIK VE KULLANICI DENEYİMİNİN ETKİLEŞİMİ

Üst düzey arama motorları hakkında

Anahtar kelime, linkler ve site yapısının dahil olduğu hesapları içeren arama motorlarının değişkenlik sayısı sınırlıdır. Ancak; link bağlantıları, kullanıcı bağlantı ölçümleri ve otomatik öğrenme aracılığıyla arama motorları verilen bir site hakkında önemli ölçüde ön sezileri sunar. Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi, arama motorlarının başarısını etkileyenler arasında ‘’ikinci sırada’’ yer alır. Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi, motorların daha iyi kaliteye örnek olması açısından yorumlanabilen bir sitenin dış popülaritesine yararlı ölçümleri olmasının haricinde dolaylı olarak fayda sağlar. Buna ‘’hiç kimse köhne bir siteyi sevmez.’’ fenomeni de denilebilir.

Dikkatli bir incelemeci olan kullanıcının deneyimleri sizin sitenizi ziyaret edenlerin olumlu düşüncelerini paylaşması teşvik edici olması sayfanızın güvenli olduğunu gösterir ayrıca ziyaretçi sayısı ve linkler – yüksek derece katkısı olan ve de arama motorlarını aşağıya çeken sinyaller – geriletebilir de.

KALİTELİ İÇERİK İŞARETLERİ

1.) Ölçümlerle ilişkisi

Bir arama motoru size sonuçları bir sayfada gösteriyorsa bu sonuçlarla nasıl ilişkili olduğunuzu gözlemleyerek başarısını ölçüyor olabilir. Eğer ilk linke ulaşırsanız, hemen ikinci linki denemek için ‘’Geri’’ butonuna basınız. Bu sizin ilk sonuçlardan memnun olmadığınızın sinyallerini verir. Baştan itibaren arama motorları ‘’uzun tıklamaları’’ araştırmıştırlar – kullanıcıların tekrar denemek amacıyla arama sayfasına hızla geri dönmeden bir sonuca tıkladıkları durumdur. Günlük milyonlarca sorgulamayı toplamak için motorlar sonuçların kalitesini inceleyebilecekleri pek çok data havuzu oluşturdular.

2.) Otomatik öğrenme

2011 yılında Google , web sitelerin kalitesini inceleme yolunu önemli ölçüde değiştiren algoritmalarını sıralayan Panda Update’I tanıttı. Google ‘’düşük kaliteli’’ içerikleri araştıran sitelerin 1000 kadar kullanıcısını değerlendirici olarak kullanarak başladı. Daha sonradan Google insan kullanıcıları taklit etmek için otomatik öğrenmeyi ekledi. Google’ın bilgisayarları insanların düşük kalite diye oyladıkları bir siteyi kesin olarak tahmin edebildiğinde, algoritma interneti tarayarak milyonlarca siteye karşı uygulamaya başladı. Son sonuçlar tüm Google araştırma sonuçlarının %20′sinden fazlasını yeniden düzelten sismik bir değişimdi.

3.) Backlink örnekleri

Arama Motorları ilk olarak web link yapısının popülaritesi için – daha az kullanışlı ve daha düşük kalitedeki eş sitelerin daha çok kazandıran yüksek kaliteli siteler ve bilgiler – bir proxy olarak sunulabileceğini keşfettiler. Bugün, link analiz algoritması önemli oranda gelişti ancak bu prensipler doğru olmalıdır.
Yeni siteler tarafından önerilen içerik etrafındaki tüm bu pozitif ilgi ve heyecan linklerin koleksiyonunu( ve algoritmatik olarak değerli) çözümlenebilir bir makineye dönüştürebilir. Şimdi bu sitenin çok iyi olmadığın hayal edin – herhangi bir şeyin özgün ve etkili olmadığını , sıradan bir site söyleyelim. Zamanlama, kaynak, bağlantı sayfası, ve yeni site için link sayısı motorlardaki yararlı sorgular için potansiyel performanstaki etkenlerin hepsidir.

İYİ BİR İÇERİK

Arama motoru başarısı için ‘’İyi bir içerik’’ geliştirmek SEO dünyasında en çok tekrarlanan öneridir belki de. Ancak, klişe konumuna rağmen, hitap eden, faydalı bir içerik arama motur'u optimizasyonu için çok önemlidir. Motorlarda yapılan her araştırma bir amaç için bir araya gelmiştir. – bulmak, öğrenmek, satın almak, düzeltmek, onarmak ya da anlama. Arama motorları mümkün olan en iyi şekilde amaçlarını karşılamak için sonuçlarını web sayalarına yerleştirirler ve arama yapan bir kullanıcın ihtiyaçlarına hitap eden en doyurucu, kapsamlı içerik işçiliği üst dereceleri kazanmaları için mükemmel bir fırsat sağlar.

KEYİF VERİCİ ARAŞTIRMA

Araştırma isteği keyif veren bir şeydir…

İşlemsel Araştırma

Yerel bir işletmeyi tanımlama, online alışveriş yapma ve bir görevi tamamlama
İşlemsel araştırmalar illa da bir kredi kartı ya da para transferi gerektirmez. Cook’s Illustrated de ücretsiz deneme hesabı için kayıt olma,bir Gmail hesabı oluşturmaya da en iyi yerel Meksika mutfağına (Seattle’daki it’s Cate de Oavaca) ulaşmak tamamen işlemsel sorgulamalardır.

Dolaşımsal (Navigasyonel) Aramalar

Önceden karar verilen bir siteyi ziyaret etme ve ‘’doğru’’ websitesi URL’sini vermek.
Dolaşımsal araştırmalar, özel bir websitesine doğrudan sörf amacı ile girilmesidir. Bazı durumlarda kullanıcılar tam URL’yi bilmiyor olabilirler ve arama motoru; doğru konumu veren ‘’Beyaz sayfalar’’ı onlara sunar.

Bilgilendirici Aramalar

İşlemsel olmayan bilgileri araştırmak,hızlı cevap almak ve ego-araştırma yapmak.
Bilgilendirici araştırmalar; hava durumunu öğrenmeden ve bir haritaya bakmaktan veya yol tarifi almaktan ‘’Iron Man’ ’filmindeki Tony Starks’ın asker arkadaşının adını öğrenmeye ya da gerçekten Mars’a yolculuğun ne kadar sürdüğünü araştırmaya kadar çok geniş bir sorgulamam alanı vardır. Buradaki ortak nokta araştırmaların özellikle ticari ve işlemsel olmamasıdır. Bilginin kendisi amaçdır; okuma ve tıklamanın ötesinde başka bir etkileşime gerek yoktur.
Bu amaçların doyuruculuğu size bağlıdır-Yaratıcılık, yüksek kalitede yazı, kullanılan örnekler, resimler ve multimedia araştırmacının amacıyla tam olarak uyumlu olan içerik işçiliğinde hepsinin yardımı olur. Ödülünüz sitenizde ya da sitenizdeki linklerde aktif olarak etkin olan olumlu deneyimler sunan araştırmacıların tatmin olmasıdır.

Yorumlarınızı Bizimle Paylaşın...

Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski