Anahtar Kelime Araştırması ve SEO


Anahtar kelime araştırması, arama motoru alanında en önemli, en değerli ve geri dönüşümü en hızlı olan aktivitelerden bir tanesidir. Kendi niş pazarınız için anahtar kelime dedektifliği yaparken sadece seo için önemli anahtar kelimeleri öğrenmekle kalmazsınız aynı zamanda genel olarak müşterilerinizin istek ve ihtiyaçları hakkında da bilgi sahibi olursunuz. Aranılan anahtar kelimelerin bilinmesi ile hedef kitle ihtiyaçları analiz edilerek pazarlamada maksimum eşleşme sağlanır ve bu da satışlarınıza direk yansır.

Bir Anahtar Kelimenin Değeri Nasıl Anlaşılır?

Arama kutusuna yazılan her arama kelimesi, arama motorlarınca kayıt edilir ve internet kullanıcılarına bu kelimenin aranma hacimleri “keyword tool” gibi anahtar kelime araçları ile duyurulur. Ancak aranma hacimleri, bu kelimenin gerçek değeri hakkında bize yeterince bilgi veremez. Gerçek değeri bulabilmemiz için bazı web pazarlama formüllerini kullanmamız gerekir. 

Aşağıdaki basit ama faydalı işlem prosesini uygulayarak doğru sonuca ulaşabilirsiniz:

Kendinize Sorun

İlgili anahtar kelime, web sitenizin içeriği ile uyumlu mu? Bu kelimeden sitenize gelen ziyaretçiler, web siteniz sayesinde sorunlarını çözebilirler mi, aradıklarını bulabilirler mi? Bu gelen ziyaretçiler finansal hedefinizi tutturmada direk mi yoksa dolaylı mı etkilidirler? Eğer bu sorulara vereceğiniz cevap evet ise, devam edelim…

Popüler Arama Motorlarında Listelenme

İlgili anahtar kelimeler, google gibi arama motorlarında arandığında çok fazla reklam çıkıyor mu? O anahtar kelimeye ne kadar çok reklam verilmiş ise, mantıken o anahtar kelimenin rantı da yüksek olur.

Küçük Bir Test

Google Adwords veya Bing ile küçük bir reklam kampanyası oluşturup test aşamasına geçiyoruz. İlgili kelimeyi kampanyamıza ekleyip 2 ile 300 tıklamalık bir deney yapacağız. Bu tıklamalara göre R.O.I yani geri dönüşüm oranını ölçeceğiz. Bunu test etmek için bir kaç güne ihtiyacınız olabilir.

SEO Anahtar Kelime Geri Dönüşümü Test Etmek

1 gün boyunca reklamınızın kaldığını varsayalım. Reklamınız 5.000 gösterim almış ve 100 kişi tıklamış. Eğer 100 kişilik tıklamadan size geri dönüş 300 $ olmuşsa demek ki 1 tıklamanın size getirisi 3 $’dır.

Eğer siteniz 1. sırada olursa alacağı tıklama oranı yaklaşık %30 – %40 arasında olacaktır ki bu da günlük 1.500 – 2.000 tıklama sayısına denk düşmektedir. Her tıklama işletmenize 3$ gelir getireceği için yıllık 1,75 Milyon $ gelir elde edeceksiniz demektir. Arama motoru pazarlaması tecrübeli ellerde işletmenizin cirosunu kat be kat arttırabilir.

Long Tail Uzun Kuyruk Anahtar Kelime Aramaları

Anahtar kelime araştırmasında, yabancıların Long Tail olarak adlandırdıkları, Türkçesi Uzun Kuyruk olan önemli bir etken bulunmaktadır. Günde 5.000 veya 500 defa aranılan popüler bir anahtar kelimede 1. sırada olmak harikadır. Fakat arama davranışlarını analiz edersek popüler kelime aramalarının toplam aranma hacmine oranının sadece %30 olduğunu fark ediyoruz. İşte geriye kalan %70′lik bölümdeki anahtar kelimeleri seo’da Long Tail yani Uzun Kuyruk olarak adlandırıyoruz. 

Grafikte de gördüğünüz gibi çok sayıda anahtar kelimenin kendi başlarına aranma hacimleri düşük fakat hepsini birleştirirseniz uzun bir kuyruk oluşuyor ve bu kuyruğun toplam aranma hacmi popüler anahtar kelimelerden kat be kat fazla. Seo çalışmalarında bu denge de göz önünde bulundurulmalıdır.

Anahtar Kelime Analizi ve SEO

Anahtar kelimelerin kaç kere arandığı hakkında kullanabileceğiniz bazı seo araçlarını aşağıda paylaşıyoruz.
  • Google Adwords Anahtar Kelime Aracı
  • Google Insights Aracı
  • Google Trends Anahtar Kelime Aracı
  • Microsoft Adcenter Anahtar Kelime Aracı
  • Wordtracker Anahtar Kelime Aracı
Özellikle Google Web Yöneticisi araçları, kampanyalarımız için bulunmaz veriler sağlamaktadır. Adwords reklamlarından aldığı veriler ve tıklanmalar ile her kelime için tahmini finansal sonuçlar sağlayabilir ve bu da bize fikir vermesi için çok önemlidir.

Anahtar Kelime Zorluğu

SEO projemize başlarken anahtar kelimelerinin değerini bilmemiz çok önemlidir fakat o anahtar kelimenin zorluk derecesini bilmemiz de çok çok önemlidir. Savaş baltalarını çıkarmadan önce ilgili kelimenin arama sonuçlarında bulunan ilk 10 site iyice analiz edilmeli. Rakiplerin analizi neticesinde maliyetler hesaplanıp seo çalışmalarına öyle başlanmalıdır.


2 Yorumlar

Yorumlarınızı Bizimle Paylaşın...

Yorum Gönder
Daha yeni Daha eski