Description ve Keyword gereklimidir ?


SEO
denilince çoğumuzun aklına gelen ilk şey  meta name düzenlemeleri, keyword seçimi, description tanımlamasıdır.  SEO analizi yapan kişilerde ilk olarak   site kaynağından bunları kontrol ederler.

Peki gerçekten description ve keyword gerekli mi ? Olmazsa SEO açısından bir zararı  olur mu ? Yahut olması siteye ne kazandırır ?

Tüm bu soruları aklınızda tutun,  yazının devamında hepsine cevap vermiş olacağım. Şaşıracağınızı biliyorum ama vakit tabuları yıkma vaktidir.

Description: Site tanımlaması için kullanılan bir meta etiketidir. Kullanımı ;
<meta name=”description” content=”Erkan ‘a ait kişisel blog, web günlüğü.” />
Keyword: Sitenin hedef kelimeleri ve site içerisinde ağırlıklı olarak kullandığı kelime gurubudur. Kullanımı ;
<meta name=”keywords” content=”erkan, yeşersin, kişisel, internet, google seo, blog,web” />
2000-2004 yılları arasında hızlanan internet bağlantısı  ve kullanıcısı sayısının artması, online site sayısı artırdıysa da beraberinde spam site kavramını doğurdu.  Bu yıllar arasında Google bu iki etiketi ciddiye alır, diğer kriterleri de katarak sitenin değerini belirlerdi.

Ancak arama sonuç sayfasında  ağırlıklı olarak spam , mp3 ve yetişkin içerikli siteler çıkmaya başladığın gören  Google , algoritmasını tekrar gözden geçirmeye başladı.
Bu gözden geçirme bir kaç meta tagının arama sonuçlarında etkisini yitirmesine ile sonuçlandı. Günümüzde bu etki hala devam etmektedir.  Özellikle Keyword tagı arama sonuçlarını etkilemiyor.

Bu konuda en yetkili ağız olan Matt Cutte şöyle diyor:  ” We don’t use the keywords meta tag in our search results .”  (Keywords meta tagını arama sıralamasında kullanmıyoruz.)
Bunun yanı sıra descripton sıralama sonuçlarını etkilemiyor  diyor. Ama description meta tag ‘ı için güzel bir özellikten bahsediyor;  “Arama sonuçlarında güzel yazılmış bir meta description ziyaretçiler tarafından olumlu karşılanır”  diyor.

Yani description site düzeni için işe yarar. Fakat şunu da bilmek gerekiyor. Description olmadığı durumda  dmoz.org tanımlamanız arama sayfasında görünecektir.
Şüphesiz Google uzmanının söylediği bu sözler bizim için referanstır. Tanınmış sitelere baktığımızda çoğunun keyword kullanmadığı, description için ise sabit değil de değişken kelimeler kullandığını görmekteyiz.

Google için hala önemli olan meta tagları

<meta name=”robots” content=”…, …” />
<meta name=”googlebot” content=”…, …” />
<meta name=”verify-v1″ content=”…” />
<meta http-equiv=”Content-Type” content=”…; charset=…” />
Bunların dışında diğer meta name leride ekleyebilirsiniz fakat SEO açısından bir şey beklemeyin.

Bu iki kelimeyi SEO lugatından silip yeni teknikler üzerinde araştırma yapmalıyız.

Yorumlarınızı Bizimle Paylaşın...

Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski